Βιογραφικό

Η φωτογραφία μου
Γεννήθηκα στο Μελισσοχώρι Θεσσαλονίκης τον Οκτώβριο του 1983. Είμαι γιός του Χρήστου και της Αναστασίας Καγιά του γένους Μίγγου. Ολοκλήρωσα τις μαθητικές μου σπουδές στο Ενιαίο Λύκειο Δρυμού. Σπούδασα Λογιστική στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Έκανα μεταπτυχιακές σπουδές στο Brunel University of London από όπου έλαβα τον τίτλο του master στα λογιστικά και χρηματοοικονομικά. Συνέχισα την επιστημονική μου κατάρτιση στον τομέα της εμπορίας και διαφήμισης. Δραστηριοποιήθηκα στο φοιτητικό κίνημα από διάφορες θέσεις και ήμουν πρόεδρος του Συλλόγου σπουδαστών της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας. Είμαι μέλος του Συλλόγου Σαρακατσαναίων Επαρχίας Λαγκαδά «ΤΑ ΣΤΑΥΡΑΔΕΡΦΙΑ». Το 2010 εκλέχθηκα περιφερειακός σύμβουλος με 10641 ψήφους. Διετέλεσα από το 2010-2013 πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Β' Θεσαλονίκης. Υπηρέτησα τη θητεία μου στο Στρατό Ξηράς. Είμαι μέλος του Δ.Σ του ΟΑΣΘ. Είμαι εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος σε θέματα κτηνιατρικής και αλιείας. Δίδαξα λογιστική στα ΙΕΚ Λαγκαδά και Θέρμης. Σήμερα εργάζομαι στην οικογενειακή μας επιχείρηση στον τομέα των τροφίμων.

Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

Τοπική Αυτοδιοίκηση και Άτομα με Αναπηρία..!!

Στο πλαίσιο της αποκέντρωσης των αρμοδιοτήτων, η Τοπική Αυτοδιοίκηση που βρίσκεται πιο κοντά στον πολίτη, πρέπει να διαθέτει πόρους ( που προέρχονται από εθνικά κονδύλια και τοπικούς φόρους) και να είναι αρμόδια για όσο το δυνατόν περισσότερες παροχές και υπηρεσίες που αφορούν τα άτομα με αναπηρία. 

 Οι παροχές και οι υπηρεσίες θα πρέπει να περιλαμβάνουν:
• Επίδομα αναπηρίας: το ύψος καθορίζεται με κριτήρια το βαθμό και το είδος αναπηρίας (τα χρήματα προέρχονται από εθνικά κονδύλια τα οποία διαχειρίζεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση).
• Επίδομα τεχνικών βοηθημάτων και εξοπλισμού (π.χ. αναπηρικό αμαξίδιο, υπολογιστής)
(τα χρήματα προέρχονται από εθνικά κονδύλια τα οποία
διαχειρίζεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση).
• Επίδομα ενοικίου
•Δημιουργία και λειτουργία κέντρων διάγνωσης, αξιολόγησης και παροχής συμβουλών
•Δημιουργία και λειτουργία κέντρων ημέρας, παιδικών σταθμών, ξενώνων διαμονής για μικρά χρονικά διαστήματα ώστε να μπορέσει να ξεκουραστεί η οικογένεια,
•Δημιουργία και λειτουργία κέντρων αποκατάστασης
• Δομές φροντίδας για άτομα με αναπηρία: η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι αρμόδια για την δημιουργία επαρκών δομών και για την σωστή λειτουργία τους
• Στο πλαίσιο της από-ιδρυματοποίησης, η Τοπική Αυτοδιοίκηση μεριμνά για την δημιουργία προστατευμένων ξενώνων για άτομα με νοητική υστέρηση, αυτισμό, ψυχικές παθήσεις κλπ,
•Δημιουργία δομών αυτόνομης διαβίωσης με υπηρεσία βοήθειας στο σπίτι για άτομα με κινητικά προβλήματα και προβλήματα αισθητηρίων οργάνων.
•Δημιουργία επαγγελματικών εργαστηρίων
• Προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού
•Προγράμματα ένταξης στην αγορά εργασίας
•Προσβάσιμα μέσα μεταφοράς: η Τοπική Αυτοδιοίκηση μεριμνά για την προσβασιμότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία, τρένα κλπ) και δημιουργεί υπηρεσίες μεταφοράς από πόρτα σε πόρτα.).
• Εκπαίδευση ( σε ειδικά σχολεία ή σχολεία γενικής εκπαίδευσης): η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, είναι αρμόδια για την προσβασιμότητα των σχολείων, την παροχή εξοπλισμού, την παροχή υποστηρικτικού εκπαιδευτικού προσωπικού κλπ
• Κατάρτιση : η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι αρμόδια για την προσβασιμότητα και τον κατάλληλο εξοπλισμό στα κέντρα κατάρτισης
•Προσβασιμότητα : η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι αρμόδια για την εφαρμογή της νομοθεσίας σε τοπικό επίπεδο, ώστε τα κτίρια που είναι ανοιχτά στο κοινό (δημόσια κτίρια, εστιατόρια, σινεμά κλπ) να είναι προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρία.
Οι Δήμοι διοργανώνουν διαγωνισμούς προσβασιμότητας και
χρηματοδοτούν προγράμματα προσβασιμότητας.
•Προσβάσιμες κατοικίες: η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι αρμόδια για την εφαρμογή της εθνικής νομοθεσίας σε επίπεδο δήμου και χρηματοδοτεί την προσαρμογή των κατοικιών στις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία
• Βοήθεια στο σπίτι: η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι αρμόδια για την δημιουργία υπηρεσιών βοήθειας στο σπίτι.

Το περιβάλλον των Σύγχρονων πόλεων και η ενσωμάτωση της «αναπηρίας» σε αυτές. Οι προοπτικές για μία βιώσιμη κινητικότητα στις Ελληνικές πόλεις

Ο σχεδιασμός των Ελληνικών πόλεων που θα είναι φιλικές, προσβάσιμες και ασφαλείς για
τα άτομα με αναπηρία, συμβάλλει στην κοινωνική και οικονομική τους ένταξη και έχει
θετικές συνέπειες στην κοινωνία, σε επίπεδο κοινωνικό και οικονομικό. Η δυνατότητα
πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στα εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τους εργασιακούς
χώρους, τις αθλητικές και πολιτιστικές εγκαταστάσεις, σημαίνει πρόσβαση στην
εκπαίδευση, την εργασία, την δημιουργία οικογένειας, συμμετοχή στην παραγωγική διαδικασία
και ενεργό συμμετοχή στα κοινωνικά δρώμενα. Τις τελευταίες δεκαετίες, σε διεθνές,
ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, στα πλαίσια της γενικότερης φιλοσοφίας και πρακτικής
για την εξίσωση των ευκαιριών, λαμβάνονται μέτρα σε επίπεδο νομοθεσίας και
προγραμμάτων δράσης για την δημιουργία Ανθρώπινων Πόλεων χωρίς Αποκλεισμένους Πολίτες.

Η πλήρης πρόσβαση στο δομημένο περιβάλλον και στα μεταφορικά μέσα, εξαρτάται από τρεις βασικούς παράγοντες λήψης αποφάσεων και δράσης: την τεχνική, την οργανωτική και την πολιτική. Για την σωστή εφαρμογή των ορθών τεχνικών λύσεων απαιτείται λειτουργική οργανωτική δομή και
για την αποτελεσματική και δίκαια λειτουργία της δομής αυτής χρειάζεται πολιτική βούληση και υποστήριξη. Κατά την αναζήτηση τεχνικών λύσεων για προβλήματα πρόσβασης πρέπει επίσης να λαμβάνεται υπόψη ο τρόπος εφαρμογής τους, καθώς και οι σχετικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων και οι υπεύθυνοι για τις αποφάσεις αυτές.
Συνεπώς, αν θέλουμε να γίνουν το δομημένο περιβάλλον και τα μέσα μεταφοράς και επικοινωνίας προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρία, πρέπει να βρεθούν λύσεις οργανωτικού και πολιτικού χαρακτήρα που επηρεάζουν έμμεσα ή άμεσα τον τρόπο κατά τον οποίο η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής θα γίνει πραγματικότητα.

Συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών με αναπηρία οφείλουν να είναι :
• Η θέσπιση ισχυρότερων κινήτρων (φορολογικών κλπ.) προς τις ιδιωτικές επιχειρήσεις για την πρόσληψη και απασχόληση αναπήρων εργαζομένων.
• Η αναβάθμιση και ενίσχυση των υπηρεσιών ενημέρωσης του Ο.Α.Ε.Δ. προς τα Άτομα με Αναπηρία σχετικά με τις προσφερόμενες δυνατότητες απασχόλησης.
• Η αναθεώρηση του κανονιστικού πλαισίου για τις προσλήψεις των ατόμων με αναπηρία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Είναι αναγκαία η βελτίωση του νόμου προς την κατεύθυνση του διαχωρισμού των διαδικασιών προσλήψεων των αναπήρων από τις υπόλοιπες κατηγορίες προστατευόμενων προσώπων του νόμου (πολύτεκνους, μέλη εθνικής αντίστασης κ.λ.π.).
Για τον καλύτερο συντονισμό των σχετικών πολιτικών που αφορούν τα άτομα με αναπηρία :
• Η σύσταση Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής στη Βουλή για τα Αναπηρικά Θέματα.
• Η κωδικοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας που αναφέρεται στα άτομα με αναπηρία.
• Η λειτουργία του Εθνικού Παρατηρητηρίου Ατόμων με Αναπηρίες.

Επίσης για τη βελτίωση της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες προτείνεται μεταξύ άλλων:
• Η ίδρυση νέων Kέντρων Διάγνωσης Αξιολόγησης Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) και η περαιτέρω
στελέχωση των υπαρχόντων με εξειδικευμένο προσωπικό.
• Η θεσμοθέτηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας της ελληνικής νοηματικής γλώσσας
και της γραφής Braille.
• Η σύσταση ειδικού φορέα ελέγχου προδιαγραφών προσβασιμότητας και λειτουργικότητας των Σχολικών δομών Ειδικής Αγωγής.
• Η δημιουργία ειδικής γραμματείας-διεύθυνσης σε κάθε Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. της χώρας, με αρμοδιότητα την επίλυση προβλημάτων στην εκπαίδευση των φοιτητών με αναπηρία.

΄Οσο για την υγεία και την κοινωνική πρόνοια, οφείλουμε :
• Την καθιέρωση Κάρτας Αναπηρίας.
• Τη θέσπιση εθνικού μητρώου αναπήρων και την καταγραφή όλων των πολιτών με αναπηρία.
• Την ισόβια αναγνώριση της αναπηρίας, σε περιπτώσεις νόσων που έχουν προκαλέσει χρόνιες, μη αναστρέψιμες, σοβαρές και βαρείες αναπηρίες.
• Την ενίσχυση των προγραμμάτων πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με την συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Για το δομημένο περιβάλλον οφείλουμε :
Την εισαγωγή υποχρεωτικού μαθήματος στις αρχιτεκτονικές σχολές με αντικείμενο τις ιδιαίτερες ανάγκες προσβασιμότητας των ατόμων με κινητική αναπηρία στο δομημένο περιβάλλον.
Την ένταξη του κριτηρίου της προσβασιμότητας σε όλους τους διαγωνισμούς κατασκευής δημοσίων έργων και προμηθειών αρμοδιότητας του Υπουργείου Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β΄ βαθμού.
Τη θέσπιση αυστηρών κυρώσεων στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τους παραβάτες που παρκάρουν σε ράμπες ή χώρους στάθμευσης για άτομα με αναπηρία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου